woensdag 3 april 2013

Paradise Island Foto's




Voor een of andere reden heeft de computer deze keer geen zin om alle foto's onder elkaar te zetten. Sorry dan ook voor de vertraging van deze fotowtjes.
Hierboven heb ik mijn mentor op een vrije schooldag uitgenodigd bij ons thuis om samen 72 toetsen rond equations te verbeteren.

Abuko Nature Reserve, in de hoop slangen, spinnen en krocodillen te zien.. We hebben wel andere beestjes gezien, bijeneters oa.
 
Dit is een killer three. Het gaat supertraag, maar die kronkelboom eet de palmboom op z'n gemakske op.


Groepsfoto in het bos.

Aapjes boontjes geven.

Savonds Pizza gn eten bij Louigi. Pizza met banaan enzo.

Dit was een aapje dat alleen maar moest weten van mannen. Als er een vrouw in de buurt kwam werd het aapje zot.

Take a picture! Een helse achtervolging tot wanneer ik eindelijk de foto nam. Hierna gingen ze gewoon weg.

Op zoek gegaan naar Baobab Island. Tevergeefs, we zijn wel uitgekomen op nen vreet schoen Point Du Vue.

Selfpics zijn zo gay.

Hit the road Jack. Op zoek naar een lift terug. (We gaan trouwens alleen maar mee met taxi's of overvolle busjes om het veilig te houden)
 
Kom gerust binnen in mijn verlaten stulpje.

Superlekker restaurantje, 80Dalasis voor fish and chips. Heeeerlijk.

Tijd om af te dingen! Wat trouwens een van mijn favorite bezigheden is, wat de koopgrage dames ten goede komt!

En hoe moet ik dat doen? Wacht, ik zal het u laten zien. 5 minuten later stopt die mij daar nen dolfijn in mijn handen.


Jufferey Island / Kuntakinte Island / James Island. Ik weet het niet meer, twas er alleszinds schoon.

Wa een kannon!

Elke dag leren we nieuwe namen van lekkere dingen. Die onthoud ik jammer genoeg niet. Ik kan wel zeggen dat het Neghna is.

Met de Jeep door de Jungle. We voelden ons op safari in Kenia. Enkel de giraffen ontbraken nog.

Slapen, dat doen we in stijl. In tentjes dus. Het is hier toch warm genoeg.De ochtendwandeling was zalig!

Gelukkig kenden ze hier op het enige schooltje van het eiland toch al iets van Recyclage. Zakjes waar we drinkwater in kopen worden hergebruikt als plantenbakjes.

Met wondjes van de hond waarmee ik gevochten heb (vriendschappelijk gespeeld) heb gaan zwemmen in de zee. En ik leef nog.

Gaaaaay, ik bedoel.. Wel een leuke impressie van het Safari gebeuren.

Ik geloofde mijn eigen ogen niet toen ik plots in het midden van een plantage stond. De babbel met de bewaker verliep uiteraard meer in gebarentaal dan in het Engels of Wolof. De rondleiding naar een andere plantage en het water geven van de planten met de opkomende zon was een geweldige ervaring.


Iedereen die deel uitmaakt van het gezin helpt mee in het huishouden. Op de achtergrond ziet u bananenbomen in Sayo zijn tuin.

Af en toe krijgen we wel een kind aangeboden. Wil je hem niet meenemen naar Europa? In de hoop dat hun kind daar een betere toekomst kan krijgen. Da's wel even slikken als moeders in staat zijn hun soms pasgeboren kind zomaar weg te geven. Haar naam was Fatima.
 
Hij keek en zag dat het goed was. Ik wou mij op de grond zetten, maar nog voor je aanstalte kan maken plaatsen ze een stoel onder je gat. Gastvrijheid is hier eht topprioriteit.


De belgen overmeesteren de serverroom in het stadhuis!


Blij was ik toen ik op de markt een zak met passertjes zag liggen. Ik heb er direct 175 gekocht. Daar kunnen ze op het schooltje wel iets mee! En dat voor amper 15 euro.

Groetjes, cya next time.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten